hmm… a gdyby tak założyć…

hmm… a gdyby tak założyć korporację taksówkarską i posiadać tam jeden samochód: swój + samemu sobie być taksówką? Nie dość, że samochód można kupić z pełnym odliczeniem VAT’u to jeszcze można bez problemów BUS PASEM w każdym mieście jechać xDDD #jazdabuspasempowroclawiu #prawo #motoryzacja Czytaj dalej...

Jak to jest że w #uk mają 3x…

Jak to jest że w #uk mają 3x mniej śmiertelnych wypadków niż w Polsce? Dlaczego Polacy to jedni z najgorszych kierowców w europie mający się jednocześnie za jednych z najlepszych? Z takich ciekawostek z Wielkiej Brytanii: – mimo gorszej pogody, nie ma obowiązku używania świateł w ciągu dnia – nie muszą używać kierunkowskazów przy zmianie pasa – prawie nie ma przejść dla pieszych, a piesi mogą przechodzić (prawie dosłownie!) gdzie chcą – można wyprzedzać na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach – mają ponad dwa razy wyższy dopuszczalny limit alkoholu we krwi, a wyrywkowe kontrole trzeźwości nie istnieją – można jeździć (poza autostradami) bez zdanego egzaminu na prawo jazdy pod okiem kogoś z doświadczeniem – praktycznie nie istnieje coś takiego jak policjant z suszarką, czasem (bardzo rzadko) można spotkać co najwyżej mobilny fotoradar Naprawdę zawsze musicie wyprzedzić żeby być trochę dalej przed tym który jedzie 90 na 90’tce? Może to kwestia kompleksów że trzeba zbierać 3 lata na 10 letniego sprowadzonego z zachodu trupa, albo pakować się w kredyty żeby później pokazać kto rządzi na drodze? Na ulicach bliżej nam do Rosji niż do cywilizowanego świata, powinni jeszcze dołożyć kar i zakazów, polak musi mieć nad sobą bat (np. +50 w zabudowanym) żeby coś zrozumiał #ciekawostki #motoryzacja #samochody #bezpieczenstwo #wypadek Czytaj dalej...

Ruskie jako że zimy mają…

Ruskie jako że zimy mają przejebane sobie kiedyś wymyśliły ze mały dwusuwowy silnik doskonale sprawdzi się w rozruchu silnika , w Kirovets K-700 podobnie i chyba stalincach ( spychacze) Proste a jakie skuteczne przy ostrych mrozach gdzie aku ledwo zipie. Odpalisz sznurkiem, przestawiasz sprzegiełko i chama możesz kręcić do bólu aż odpali. od 6:48 #motoryzacja #traktorboners #ciekawostki #rosja #gruparatowaniapoziomu Czytaj dalej...

Po 4000 tysiącach kilometrów…

Po 4000 tysiącach kilometrów podróży po USA i 2 tygodniach za kółkiem pięciometrowego Dodge’a Grand Caravana z 3,6l V6 i 283 końmi pod maską, automatyczną skrzynią i innymi bajerami, przesiadłem się dzis na swojego własnego domowego hyundaia i10 1,1, 69 niemrawych kucyków, manual. Na razie zgasłem 4 razy na światłach, wcisnąłem sprzęgło żeby spuścić ręczny, próbowałem zmienić bieg bez sprzęgła i co najmniej raz próbowałem skręcić w prawo na czerwonym bez strzałki. Nie sądziłem, ze tak szybko da się przyzwyczaić do innego auta. I chyba już nie kupię manuala. #podroze #motoryzacja Czytaj dalej...

Dzien 002 z…

Dzien 002 z #100detailingchallange Dzisiaj na ostrzał kolejna produkcja z Microfiber Madness – ręcznik do suszenia aut, nadaje sie także jako typowy ręcznik lazienkowy, ale uprzedzam długo schnie. Wczesniej urzywalismy innych, tańszych ręczników z microfibry, ale ten wymiata i rozkłada konkurencje na łopatki. – najważniejsze – gdy jest wilgotny, nie rozmazuje lecz dalej wchłania wodę – potrafi wchłonąć naprawdę ogromne ilości wody – xxl – tutaj wielkość ma znaczenie. W tle jakieś proste M3 CSL, jak przystało na #januszdetailingu #motoryzacja #carboners #bmw Czytaj dalej...

Sprzedaje 18 letniego passata…

Sprzedaje 18 letniego passata w tedeiku i zadzwonił do jakiś Janusz z ogłoszenia. Pyta co i jak, czy w ogłoszeniu to prawda, mówi że zadbany i jest bardzo zainteresowany, nawet wypytał jak dojechać. Ale na końcu mówi że pyta z ciekawości bo nie często taka okazja się zdarza pokaż spoiler Czy na pewno ma 39500 km przebiegu Zamurowało mnie, mówie ze on ma 395 ale set tysięcy pokaż spoiler Widać zatkało teraz jego i pyta jak to możliwe że tyle przejechałem, przecież większość ma 200-250 k km. Szczerze nie wiedziałem co odpowiedzieć, myślałem to takie #heheszki a to #takaprawda o Januszach którzy szukają 20 letniego passata do 200 k km przebiegu Gdyby miał 39 500 km to bym go nie sprzedał a na pewno nie za 6000 zł pokaż spoiler takich Janusz było dwóch co nie mogli uwierzyć w ten przebieg #motoryzacja #auta #samochody #mirekhandlarz Czytaj dalej...

Kupowałem mój pierwszy w…

Kupowałem mój pierwszy w życiu samochód. Chciałem kupić auto z silnikiem 1.9 turbo i najbardziej podobało mi się audi tt, wiec szukałem czegoś w granicach 10000-13000zł. Niestety miałem do wyboru tylko dwie w okolicy, a też miałem trochę nóż na gardle bo do nowej pracy trzeba dojechać. Jedna audi miała zardzewiałe podwozie i dziury, tak jakby stała w wodzie gdzieś gdzie była powódź, a jak dzwoniłem po drugą to koleś był kompletnie pijany, tak że tylko majaczył przez telefon. Szukałem całą noc i znalazłem auto w tym silniku: VW Bora. Bogata wersja, nawet zadbany w środku, od osoby prywatnej, z wyglądu też nie najgorszy, silnik super i tani: zapłaciłem niecałe 8000 tys. Z początku tak myślałem że to gówno i vieśwagen ale już zainwestowałem w niego tą kasę co mi została(rozrząd, filtry najlepsze wziąłem firmy mann, nowe opony), poza tym wygląd też ma nie najgorszy^^. Auto spisuje się jak na razie bardzo dobrze, uważam że mogę nią pojeździć 5 lat, ale chcę zakonserwować podwozie i zwracam się do was z pytaniem: Ile kosztuje konserwacja podwozia, żeby mi włożyli wszystkie zaślepki, wyciągnęli te gąbki z nadkola co mają VW, zakonserwowali nadkola i jakiś smar chyba się pistoletem wstrzykuje? żeby mnie nie orżneli. Wiem że to rocznikowo trup(99) i jeździcie nowszymi autami ale to jest moje pierwsze do kurwy. wrzucam zdj mojej pierwszej fury, w tle szambowóz #motoryzacja #samochody #pytanie Czytaj dalej...

Juz widzialem 100 dni w…

Juz widzialem 100 dni w koszulach, 100 dni z piwerkiem wiec moze i ja cos zrobię z zakresu #januszdetailingu To jak, lecimy z #100detailingchallange Dzien 001 Na pierwszy strzal leci Dropnetic od Microfiber Madness, czyli magnetyczna fibra pod lusterka, aby po myciu nie robiły sie zacieki. W tle jakas limitowana wersja 911 GT3RS #carboners #motoryzacja Czytaj dalej...

Dzisiaj pochwalę się paczką,…

Dzisiaj pochwalę się paczką, którą wygrałem w #rozdajo od @filtrytotupl a w niej: – cztery próbki dressingu do opon Shiny Garage Back2Black (na zdj jednej brak, bo koledze dałem) – koszulka z Valvoline i przyjemny list, napisany odręcznie, a na odrwocie pewne hasło widoczne na zdjęciu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Paczka dobrze zapakowana, szybko dostarczona, po krótkiej wymianie zdań na pw i ich liście w paczce, ekipa @filtrytotupl wydaje się być całkiem sympatyczna (ʘ‿ʘ) Może kilka słów o dressingu Zalety: – zostawia satynowe wykończenie, ale w sumie to 2w1 bo gdy nałoży sie go więcej to jest bardziej połysk niż satyna – niby do opon ale świetnie sprawdza się na listwach zderzaków – dobrze się rozprowadza i jest całkiem wydajny – jedna próbka 50ml wystarczyła na cztery opony + wszystkie listwy zderzaków i progów. Warto używać do tego gąbki (nawet takiej zwykłej do mycia naczyn xD) – CUDOWNY ZAPACH. Trafiłem akurat na zapach gumy balonowej. Podczas aplikacji cały czas tak świetne zapachy unosiły mi się obok nosa, że aż miałem ochotę spróbować jak to smakuje xD Wady: – być może cena, ale to tylko z pozoru. Zakładając, ze efekt byłby widoczny przez dwa miesiące, tak jak mówi producent to wcale nie wychodzi tak źle: 50ml na cztery opony + listwy, aplikując co dwa miesiące wychodzi 6 aplikacji/rok. Potrzebujemy zatem 300ml/rok, cena u @filtrytotupl za 500ml to aktualnie 48,49 zł, wychodzi, że na rok wydamy 29 zł – według mnie to nie duża cena za ładne i zabezpieczone opony – jeśli tak jak ja masz starego gruza, to Twój stary gruz po zastosowaniu tego nadal będzie tylko starym gruzem xD W komentarzu zdjęcia przed/po #samochody #motoryzacja #cardetailing Czytaj dalej...