Skrzynie biegów DSG. Część 2

Add comments


Ważne dla żywotności DSG jak i każdej automatycznej skrzyni biegów jest to jak się ją eksploatuje, oraz odpowiedni i fachowy serwis. Jeśli ruszamy spod świateł z pełną mocą, to musimy pogodzić się ze znacznym zużyciem sprzęgieł. Oczywiście podobny rezultat przyniesie nam zaniedbanie serwisu skrzyni DSG.

Tak jak i w przypadku silników spalinowych, tak samo w przypadku skrzyń automatycznych DSG kluczową sprawą jest wymiana istosowanie właściwego oleju odpowiadającego za samrowanie ruchomych elementów. O ile o wymianie oleju w silniku praktycznie nikt nie zapomina, o tyle niektórzy producenci samochodowi wręcz nie zalecają wymiany cieczy smarnej w skrzyniach DSG. Według ich zdania olej jakim jest zalana skrzynia wystarczy na cały żywot przekładni. Oczywiście to jest błędne stwierdzenie. Wytwórcy samych skrzyń ściśle określają kiedy należy wymienić olej. Taka czynność w automatach powoduje eliminacje wszelkich zanieczyszczeń ze środka skrzyń, oraz wydłuża trwałość samego mechanizmu DSG.

Grupa VAG zaleca wymianę oleju tylko i wyłącznie w przekładniach 6 biegowych, które są wyposażone w mokre sprzęgła. Za taką usługę w autoryzowanej stacji obsługi zapłacimy około 800 zł. Za około 500 zł zrobi nam to nieautoryzowany mechanik. Zalecają też wykonanie tej czynności co około 60 tys kilometrów. Zdaniem fachowców po podobnym okresie czasu powinniśmy wymienić płyn hydrauliczny mechatroniki, oraz olej także w wersji z 7 przełożeniami. Koszt w takim wypadku wyniesie około 400 zł.

Comments are closed.